DSL Bağlantısı Yok Çözümü

Çoğu zaman internete bağlanamya çalışıldığında bir alınan hata olan “DSL Bağlantısı Yok” uyarısı alınabiliyor. Bu hatanın çözümü için yapılması gerekenleri anlatacağız.

DSL Bağlantısı Yok Hatası Nasıl Düzelir

Öncelikle genelde internet erişimi anlıkta olsa internet koptuğunda internete bağlanılmaya çalışılırken dsl yoksa bazı TTNET modemlerinde bu hata alınıyor.

DSL Baglantisi Yok

11858 teknik destek

Bu tür hata aldığınızda öncelikle modemin DSL ışığı yanıyor mu yanmıyor mu diye kontrol etmeniz gerekiyor.

Hatta Beklemeden Hemen Destek Alın!


DSL ışığı yanmıyorsa;

  • Modeme hat kablosu takılmamış veya yerinden çıkmış olabilir; Bu durumda yapmanız gereken işlem modemin arkasındaki kablonun takılı olup olmadığını kontrol etmek veya gerekirse kabloyu çıkarıp takarak adsl ışığı yanıyor mu yanmıyor mu kontrol etmeniz gerekebilir.
  • Splitter Cihazı veya telefon hat kablosu arızalı olabilir; Yalın adsl kullanmayan yani sabit telefon hattı ile birlikte interneti kullanmanızı sağlayan splitter adlı bir cihaz vardır, eğer bu cihaz arızalıysa modeme ne kadar kablo takılı olursa olsun sinyal aktarımı yapamayacaktır. Bu durumda yapmanız gereken splitter cihazını aradan çıkarıp duvardan gelen telefon kablosunu direkt olarak modemin arkasındaki dsl girişine takarak adsl ışığının yanıp yanmadığını kontrol edebilirsiniz.

    splitter

    Splitter Görseli

  • Alt yapı kaynaklı sorun olabilir; bu durumda internet servis sağlayıcınız kim ise Türk Telekom, TTNET, VodafoneNet, Superonline, Türknet… arayarak alt yapınızda sorun olup olmadığını kontrol ettirmeniz gerekebilir.
  • Modem arızası olabilir; bu durumda farklı çalışan bir modemle bu hattı denemenizde fayda var. Eğer sinyal almıyorsa modem arızalı demektir. CallFix’in avantajlı yanında destek paketi ile modem hediyeli internet paketini alabilirsiniz, detaylı bilgi için CallFix Çağrı Merkezimizi arayabilirsiniz.
  • Bina içi telefon tesisatı çalışıyor mı kontrol edin; Telefon kablosunun kontrol ettiniz ama hala DSL ışığı yanmasıyla yani modeme internet sinyali ulaşmıyorsa, ev, daire, ofis, işyeri ya da bina içi telefon tesisatı kontrol edilmelidir. Akım ölçer ile kabloda elektrik olup olmadığını kontrol edin. Eğer akım ölçer cihazınız yoksa sabit telefon ahizesini kaldırıp hat sinyali olup olmadığını dinleyin. Eğer ses yok ise başka bir telefon prizine telefonu takıp tekrar dinleyin. Hiçbir prizde hat sinyali yok ise Telefon arıza bildirimi yapıp tesisatınızı kontrol ettiriniz.

Detaylar için DSL Işığı Yanmıyor adlı makalemizi inceleyebilirsiniz.

11858 teknik destek

DSL Işığı yanıyorsa;

Farklı bir cihaz bağlı ve internete giriş yapıp yapamadığını kontrol etmeniz gerekiyor. Eğer kontrol edebileceğiniz farklı bir cihaz yoksa, öncesinde internet hizmeti aldığınız servisi arayarak modeminizde sinyalin olup olmadığını ve ip alıp alamadığını konttrol ettirip eğer sorun yok diye bir bilgi alırsanız bu tarayıcı problemi olacaktır.

11858 teknik destek

Yapmanız gereken işlemler sırasıyla aşağıdaki gibidir;

tarama verilerini temizlemeGenelde kullanılan tarayıcı Google Chrome’dur Chrome açıkken CTRL Shift Delete tuşlarına aynı anda basılı tuttuğumuzda hangi tarayıcı olursa olsun tarama verilerini temizleme ekranı gelecektir. Google Chrome tarayıcısında örnek gelecek ekran aşağıdaki gibidir.

 

Bu ekranda “Aşağıdaki ögeleri şuradan sil:” kısmını en baştan olarak seçip tarama verilerini temizle butonuna tıkladıktan sonra tekrar internete giriş yapmaya çalışın. Yukarıda da söylediğimiz gibi servis sağlayıcınız ile görüştükten sonra internet erişiminizde sorun yok denildiyse internete giriş yapabileceksiniz.

CallFix Teknoloji Destek ve Danışmanlık Hattı


Kablosuz Ağ Ayarlama & Modem Arıza Giderme Hizmeti

 

Konu hakkında destek almak için 11858'i arayabilirsiniz.
TIKLA ARA