DSL Işığı Yanmıyor

Kullandığınız modemde DSL ışığı yanmıyor ise ilk olarak aşağıdaki önerilerimizi uygulamanızda fayda var. Öncelikle DSL ışığının ne işe yaradığına değinelim. ADSL, DSL (ya da modemde bu ışık WAN olarak da isimlendirilebiliyor) modeme gelen internet hat sinyalinin olup olmadığını yani kısaca hattaki sinyal durumunu sönükse sinyalin olmadığını veya sabit bir şekilde yanıyorsa modem hattında sinyalin olduğunu ile ifade eder.

Hatta Beklemeden Hemen Destek Alın!


DSL IŞIĞI YANMIYORSA NELER YAPILMALI?

Modemde sinyalin olmaması modem sinyal alamadığı için internet erişim sorunu yaşamanıza neden olacaktır. Bu aşamada yapacağınız belli başlı kontrollere değinecek olursak;

11858 teknik destek

Modem ADSL Işığı Yanmıyor

11858 teknik destek

 

  • Modeme hat kablosu takılmamış veya yerinden çıkmış olabilir; Bu durumda yapmanız gereken işlem modemin arkasındaki kablonun takılı olup olmadığını kontrol etmek veya gerekirse kabloyu çıkarıp takarak adsl ışığı yanıyor mu yanmıyor mu kontrol etmeniz gerekebilir.
  • Splitter Cihazı veya telefon hat kablosu arızalı olabilir; Yalın adsl kullanmayan yani sabit telefon hattı ile birlikte interneti kullanmanızı sağlayan splitter adlı bir cihaz vardır, eğer bu cihaz arızalıysa modeme ne kadar kablo takılı olursa olsun sinyal aktarımı yapamayacaktır. Bu durumda yapmanız gereken splitter cihazını aradan çıkarıp duvardan gelen telefon kablosunu direkt olarak modemin arkasındaki dsl girişine takarak adsl ışığının yanıp yanmadığını kontrol edebilirsiniz.

    splitter

    Splitter Görseli

  • Alt yapı kaynaklı sorun olabilir; bu durumda internet servis sağlayıcınız kim ise Türk Telekom, TTNET, VodafoneNet, Superonline, Türknet… arayarak alt yapınızda sorun olup olmadığını kontrol ettirmeniz gerekebilir.
  • Modem arızası olabilir; bu durumda farklı çalışan bir modemle bu hattı denemenizde fayda var. Eğer sinyal almıyorsa modem arızalı demektir. CallFix’in avantajlı yanında destek paketi ile modem hediyeli internet paketini alabilirsiniz, detaylı bilgi için CallFix Çağrı Merkezimizi arayabilirsiniz.
  • Bina içi telefon tesisatı çalışıyor mı kontrol edin; Telefon kablosunun kontrol ettiniz ama hala DSL ışığı yanmasıyla yani modeme internet sinyali ulaşmıyorsa, ev, daire, ofis, işyeri ya da bina içi telefon tesisatı kontrol edilmelidir. Akım ölçer ile kabloda elektrik olup olmadığını kontrol edin. Eğer akım ölçer cihazınız yoksa sabit telefon ahizesini kaldırıp hat sinyali olup olmadığını dinleyin. Eğer ses yok ise başka bir telefon prizine telefonu takıp tekrar dinleyin. Hiçbir prizde hat sinyali yok ise Telefon arıza bildirimi yapıp tesisatınızı kontrol ettiriniz.

CallFix Teknoloji Destek ve Danışmanlık Hattı


Kablosuz Ağ Ayarlama & Modem Arıza Giderme Hizmeti

Konu hakkında destek almak için 11858'i arayabilirsiniz.
TIKLA ARA