Modemde İnternet Işığı Yanmıyor

İnternet bağlantı sorunlarından biri de modemde internet ışığının yanmaması ile ilgilidir. Eğer modemde internet ışığı yanmıyor ise bu yöntemleri uygulayıp sorunun çözümü için işlemler yapabilirsiniz.

Hatta Beklemeden Hemen Destek Alın!


Modem Işıkları Yanmıyor

Modem arıza Tespiti: Kablosuz Modeminizin ADSL ışığı ya da DSL ışığı yanmıyorsa büyük olasılıkla modeminize internet sinyali gelmiyor demektir. CallFix Teknoloji Destek Servisini aramadan önce internet servis sağlayıcınız ile irtibata geçerek hattınızda sorun olup olmadığını kontrol ettirmeniz gerekmektedir, aynı zamanda kurulum için gerekli olan ADSL kullanıcı adı ve şifre bilgilerini de servis sağlayıcınızdan temin etmeniz gerekiyor.

11858 teknik destek

İnternete giremediğiniz zaman modem yetkili servisi ya da internet servis sağlayıcı müşteri hizmetlerini aramadan önce aşağıdaki adımları takip ederek sorun tespiti yapabilirsiniz.

Modem ADSL Işığı Yanmıyor

11858 teknik destek
  • Güç Kontrolü; İlk önce modeminizin çalıştığından emin olun. Modemin çalıştığından emin olmak için “power” güç ışığı kontrol edin. Power ışığı yanmıyor ise; muhtemelen başka hiçbir ışık yanmıyor demektir. Bu durumda fiş ve adaptörün prize bağlı olduğundan emin olun.Eğer adaptör bağlı ama ışık hala yanmıyor ise prizde elektrik olup olmadığını kontrol edin. Eğer elektrik kontrol kaleminiz yoksa modem adaptörünü çalıştığından emin olduğunuz başka bir prize takın.
  • Sinyal Kontrolü; odeme internet sinyali geliyor mu emin olun. Power ışığı yanıyor yani modeme elektrik geliyorsa bu aşamada modeme internet sinyali geliyor mu onu anlamanız gerekiyor. İnternet sinyali geldiğini anlamak için DSL veya ADSL ışığı kontrol edin. Eğer ışık yanmıyor ise internet sinyali modeminize ulaşmıyor demektir. Bu durumda Telekom firmasını aramadan önce kablo kontrolü yapmanızda yarar var.Öncelikle modem arkasında duvardan gelen kablonun (ince telefon kablosu) takılı ya da gevşek olup olmadığına bakın. Eğer telefon kablosu gevşek ya da çıkmış ise yerine takıp “çıt” sesi duyana kadar bastırın. Bir süre sonra DSL ışığı yanmazsa, bu sefer telefon kablosunun duvar bağlantısını kontrol edin.Aynı şekilde kabloyu duvar prizine takıp “çıt” sesi duyana kadar bastırın. Bu işlemden de sonuç alamazsanız kablosuz zarar görmüş olabilir. Kopma, kesilme, ezilme gibi olaylar kabloya zarar verebilmektedir. Başka bir kablo bağlayıp DSL ışığını kontrol edin.
  • Bina içi telefon tesisatı çalışıyor mı kontrol edin; Telefon kablosunun kontrol ettiniz ama hala DSL ışığı yanmasıyla yani modeme internet sinyali ulaşmıyorsa, ev, daire, ofis, işyeri ya da bina içi telefon tesisatı kontrol edilmelidir. Akım ölçer ile kabloda elektrik olup olmadığını kontrol edin. Eğer akım ölçer cihazınız yoksa sabit telefon ahizesini kaldırıp hat sinyali olup olmadığını dinleyin. Eğer ses yok ise başka bir telefon prizine telefonu takıp tekrar dinleyin. Hiçbir prizde hat sinyali yok ise Telefon arıza bildirimi yapıp tesisatınızı kontrol ettiriniz.

Modem arıza tespiti sonrasında eğer çözüme kavuşturamadıysanız hatta beklemeden CallFix çağrı merkezimizi arayarak destek alabilirsiniz.

CallFix Teknoloji Destek ve Danışmanlık Hattı


11858 teknik destek

Kablosuz Ağ Ayarlama & Modem Arıza Giderme Hizmeti

Konu hakkında destek almak için 11858'i arayabilirsiniz.
TIKLA ARA