İnternete Bağlanamıyorum

Günümüzde bir çok cihaz ile internet erişimi yapıyoruz, fakat internet bağlantımızda sorun yaşayıp “internete bağlanamıyorum” dediğimiz zamanlar da olmuştur. Bu makalemizde internet bağlantısı sorunu çözümü için ne yapacağız bundan bahsedeceğiz.

İnternet Bağlantı Sorunu

  • İnternet bağlantı sorunu çözümü için öncelikle internet arızası nın sebebini tespit etmemiz gerekiyor. Modem arıza tespit süreci için aşağıdaki aşamaları gözden geçirmenizde fayda var.

İnternet Bağlantım Sürekli Kopuyor

  • Eğer internet bağlantınız sürekli kopuyorsa internet koptuğu anda modeminizdeki adsl ışığınızı koptuğu anda kontrol edin eğer yanıp sönüyor ya da yanmıyorsa öncelikle modeme gelen hat kablosunu kontrol edin.
  • Kablo sokete tam oturmamış olabilir, kabloyu kontrtol ettim bir sorun yok diyorsanız eğer kablo takılı olsa dahi modeme takılı olan kablo sorunlu olabilir, RJ 11 kablosu dediğimiz hat kablosundan farklı bir tane varsa deneyin yoksa temin edip denemekte fayda var.

Modem Kurulu Olmayabilir;

  • Eğer modemde sinyal var ve modeme bağlı olan tüm cihazlar internete bağlanma sorunu var ise modemin kurulu olup olmadığını modem ip alıyor mu diye kontrol etmemiz gerekiyor.
  • Bunu kontrol etmenin en kolay yolu servis sağlayıcınız olan ttnet, süperonline, vodafone, türknet gibi servis sağlayıcınızı arayıp modemim ip alıyor mu diye kontrol etmeniz gerekiyor fakat unutmayın, eğer adsl veya dsl ışıkları yanmıyorsa öncelikle bunu iletmeniz gerekiyor.
  • Modeminiz kurulu değil ise Modem Kurulumu Nasıl Yapılır adlı makalemizi okuyarak destek alabilir ya da isterseniz çağrı merkezi destek hattımızı arayarak destek alabilirsiniz.

CallFix Teknoloji Destek ve Danışmanlık Hattı


Modem Arızalı Olabilir;

Modem arıza Tespiti: Kablosuz Modeminizin ADSL ışığı ya da DSL ışığı yanmıyorsa büyük olasılıkla modeminize internet sinyali gelmiyor demektir. CallFix Teknoloji Destek Servisini aramadan önce internet servis sağlayıcınız ile irtibata geçerek hattınızda sorun olup olmadığını kontrol ettirmeniz gerekmektedir, aynı zamanda kurulum için gerekli olan ADSL kullanıcı adı ve şifre bilgilerini de servis sağlayıcınızdan temin etmeniz gerekiyor.

İnternete giremediğiniz zaman modem yetkili servisi ya da internet servis sağlayıcı müşteri hizmetlerini aramadan önce aşağıdaki adımları takip ederek sorun tespiti yapabilirsiniz.

  • Güç Kontrolü; İlk önce modeminizin çalıştığından emin olun. Modemin çalıştığından emin olmak için “power” güç ışığı kontrol edin. Power ışığı yanmıyor ise; muhtemelen başka hiçbir ışık yanmıyor demektir. Bu durumda fiş ve adaptörün prize bağlı olduğundan emin olun.Eğer adaptör bağlı ama ışık hala yanmıyor ise prizde elektrik olup olmadığını kontrol edin. Eğer elektrik kontrol kaleminiz yoksa modem adaptörünü çalıştığından emin olduğunuz başka bir prize takın.
  • Sinyal Kontrolü; odeme internet sinyali geliyor mu emin olun. Power ışığı yanıyor yani modeme elektrik geliyorsa bu aşamada modeme internet sinyali geliyor mu onu anlamanız gerekiyor. İnternet sinyali geldiğini anlamak için DSL veya ADSL ışığı kontrol edin. Eğer ışık yanmıyor ise internet sinyali modeminize ulaşmıyor demektir. Bu durumda Telekom firmasını aramadan önce kablo kontrolü yapmanızda yarar var.Öncelikle modem arkasında duvardan gelen kablonun (ince telefon kablosu) takılı ya da gevşek olup olmadığına bakın. Eğer telefon kablosu gevşek ya da çıkmış ise yerine takıp “çıt” sesi duyana kadar bastırın. Bir süre sonra DSL ışığı yanmazsa, bu sefer telefon kablosunun duvar bağlantısını kontrol edin.Aynı şekilde kabloyu duvar prizine takıp “çıt” sesi duyana kadar bastırın. Bu işlemden de sonuç alamazsanız kablosuz zarar görmüş olabilir. Kopma, kesilme, ezilme gibi olaylar kabloya zarar verebilmektedir. Başka bir kablo bağlayıp DSL ışığını kontrol edin.
  • Bina içi telefon tesisatı çalışıyor mı kontrol edin; Telefon kablosunun kontrol ettiniz ama hala DSL ışığı yanmasıyla yani modeme internet sinyali ulaşmıyorsa, ev, daire, ofis, işyeri ya da bina içi telefon tesisatı kontrol edilmelidir. Akım ölçer ile kabloda elektrik olup olmadığını kontrol edin. Eğer akım ölçer cihazınız yoksa sabit telefon ahizesini kaldırıp hat sinyali olup olmadığını dinleyin. Eğer ses yok ise başka bir telefon prizine telefonu takıp tekrar dinleyin. Hiçbir prizde hat sinyali yok ise Telefon arıza bildirimi yapıp tesisatınızı kontrol ettiriniz.

Servis sağlayıcınız kaynaklı sorun olabilir;

  • Eğer modemde arıza yok ve bilgisayarınızda da ağ bağlantınız yok ise internet hattınızda alt yapısında sorun olabilir, bunun için servis sağlayıcınız olan internet hizmetini aldığınız servisin çağrı merkezini arayıp destek alabiliyorsunuz.

Bağlandığınız cihazın internet ayarlarında sorun olabilir;

  • İnternet bağlantısı yaptığınız cihaz, cep telefonu, laptop, masaüstü bilgisayar, smart tv gibi cihazlar olabilir. Sorunu daha iyi anlayabilmek için eğer deneme imkanınız var ise modeme farklı bir cihaz bağlı mı diye kontrol etmeniz gerekiyor.
  • Eğer farklı diğer cihazlar bağlı ve internet erişim sorunu yok ise bilgisayarınızda ağ bağlantı ayarlarını kontrol etmeniz gerekebilir. IP veya DNS ayarlarını kontrol etmeniz gerekebilir. Genelde tanımlanamayan ağ sorunu için hatta beklemeden çağrı merkezimizi arayıp alanında uzman asistanından destek alabilirsiniz.

CallFix Teknoloji Destek ve Danışmanlık Hattı


Kablosuz Ağ Ayarlama & Modem Arıza Giderme Hizmeti

Konu hakkında destek almak için 11858'i arayabilirsiniz.
TIKLA ARA