Modem Arızaları

Modem arızaları için teknik servise gitmeden modem ile ilgili yapabileceğiniz bazı kontroller vardır. Bu kontrolleri yaparak modem arıza tespiti yapıp belki de sorunun çözümünü bulabilirsiniz.

İnternete giremediğiniz zaman modem yetkili servisi ya da internet servis sağlayıcı müşteri hizmetlerini aramadan önce aşağıdaki adımları takip ederek sorun tespiti yapabilirsiniz.

Hatta Beklemeden Hemen Destek Alın!


Modem Arızası Tespit Süreci

Modem ADSL Işığı Yanmıyor

 

  • Güç Kontrolü; İlk önce modeminizin çalıştığından emin olun. Modemin çalıştığından emin olmak için “power” güç ışığı kontrol edin.
    • Power ışığı yanmıyor ise; muhtemelen başka hiçbir ışık yanmıyor demektir. Bu durumda fiş ve adaptörün prize bağlı olduğundan emin olun.
    • Eğer adaptör bağlı ama ışık hala yanmıyor ise prizde elektrik olup olmadığını kontrol edin.
    • Eğer elektrik kontrol kaleminiz yoksa modem adaptörünü çalıştığından emin olduğunuz başka bir prize takın.
  • Sinyal Kontrolü; modeme internet sinyali geliyor mu emin olun.
    • Power ışığı yanıyor yani modeme elektrik geliyorsa bu aşamada modeme internet sinyali geliyor mu onu anlamanız gerekiyor.
    • İnternet sinyali geldiğini anlamak için DSL veya ADSL ışığı kontrol edin.
    • Eğer ışık yanmıyor ise internet sinyali modeminize ulaşmıyor demektir. Bu durumda Telekom firmasını aramadan önce kablo kontrolü yapmanızda yarar var.
    • Öncelikle modem arkasında duvardan gelen kablonun (ince telefon kablosu) takılı ya da gevşek olup olmadığına bakın.
    • Eğer telefon kablosu gevşek ya da çıkmış ise yerine takıp “çıt” sesi duyana kadar bastırın. Bir süre sonra DSL ışığı yanmazsa, bu sefer telefon kablosunun duvar bağlantısını kontrol edin.
    • Aynı şekilde kabloyu duvar prizine takıp “çıt” sesi duyana kadar bastırın. Bu işlemden de sonuç alamazsanız kablosuz zarar görmüş olabilir.
    • Kopma, kesilme, ezilme gibi olaylar kabloya zarar verebilmektedir. Başka bir kablo bağlayıp DSL ışığını kontrol edin.
  • Bina içi telefon tesisatı çalışıyor mı kontrol edin; Telefon kablosunun kontrol ettiniz ama hala DSL ışığı yanmasıyla yani modeme internet sinyali ulaşmıyorsa, ev, daire, ofis, işyeri ya da bina içi telefon tesisatı kontrol edilmelidir.
  • Akım ölçer ile kabloda elektrik olup olmadığını kontrol edin. Eğer akım ölçer cihazınız yoksa sabit telefon ahizesini kaldırıp hat sinyali olup olmadığını dinleyin. Eğer ses yok ise başka bir telefon prizine telefonu takıp tekrar dinleyin. Hiçbir prizde hat sinyali yok ise Telefon arıza bildirimi yapıp tesisatınızı kontrol ettiriniz.

Modem Yandı İse Dikkat!

Ev ya da iş yerinizde ani elektrik kesintisi, voltaj değişikliği, voltaj dalgalanma, yüksek akım ve şimşek çakması gibi modemin elektrik aksamını bozabilir, modem yanabilir. Bu durumlar kullanıcı kaynaklı sorunlar olduğu için modem üreticileri ve internet servis sağlayıcıları ücretsiz değişim, tamir ya da iade kabul etmemektedirler. Modeminizi yetkili servise gönderip zaman kaybetmeden önce CallFix’i arayın anında arıza tespiti yapalım ve ne yapmanız gerektiğini söyleyelim.

Eğer bu kontrolleri yaptıktan sonra sonuç alamazsanız modeminiz arızalı olabilir. CallFix Kampanyalı Modem Paketi ile “evimin her yerinden internet çeksin” diyorsanız bu paket tam size göre.

CallFix Kart

2 yıllık CallFix Bireysel Teknoloji Destek Paketi + ADSL Modem Hediyeli

Satın Al – 149 TL (KDV Dahil)

Hizmet Türü : Tüketici Teknolojileri Destek Servisi
Hizmet Şekli : Telefonla ve Uzaktan Erişimle Teknoloji Desteği
Hizmet Telefon : 0850 532 26 66
Hizmet Konuları : Bilgisayar / Mobil / İnternet / Multimedya Teknolojileri
Hizmet Adil Kullanım Hakkı : Yılda 20 (yirmi) adet destek
Hizmet Süresi : 2 yıl (24 ay)
Hizmet Gün / Saatleri : 365 gün / 24 saat
CallFix Kart

2 yıllık CallFix Bireysel Teknoloji Destek Paketi + VDSL Modem Hediyeli

Satın Al – 299 TL (KDV Dahil)

Hizmet Türü : Tüketici Teknolojileri Destek Servisi
Hizmet Şekli : Telefonla ve Uzaktan Erişimle Teknoloji Desteği
Hizmet Telefon : 0850 532 26 66
Hizmet Konuları : Bilgisayar / Mobil / İnternet / Multimedya Teknolojileri
Hizmet Adil Kullanım Hakkı : Yılda 20 (yirmi) adet destek
Hizmet Süresi : 2 yıl (24 ay)
Hizmet Gün / Saatleri : 365 gün / 24 saat

 

CallFix Teknoloji Destek ve Danışmanlık Hattı


Kablosuz Ağ Ayarlama & Modem Arıza Giderme Hizmeti