İnternet Erişimi Yok

Bilgisayarların internet erişimi yapabilmesi için için birçok ara birim mevcut ve sorun herhangi birinde olabilir, kablolu ya da kablosuz bağlantınızda “internet erişimi yok” şeklinde hata alabilirsiniz. Bu hata genelde modemde internet olmadığında ya da DNS problemi olabiliyor.

İnternet Erişimi Yok

İnternet Erişimi Yok Sorunu Nasıl Çözülür

  • Genelde Windows 8 ve Windows 10 sürümlerinde internet bağlantısında bir sorun olduğunda bu şekilde bir uyarı veriyor.
  • Öncelikle yapmanız gereken ilk kontrol modemde internet olup olmadığını kontrol etmek için; Modeme bağlı farklı cihaz var mı? ve bağlı olan diğer cihazlar internete girebiliyor mu?

İnternet Erişimi Yok Diyor

  • Cevap Evet ise İnternet erişimi yok hatası aldığınız bilgisayarda geçersiz bir dns olabileceğinden bu sorunu yaşıyor olabilir, bu yüzdne dns kontrol edilmesi gerekiyor.
    • DNS Kontrolü ve DNS değiştirme; Bunun için klavyeden Windows tuşu ile birlikte tuşlarına birlikte basın açılan ekran pencereye ncpa.cpl yazarak enter a tıklayın.
    • Karşımıza ağ bağlantıları ekranı çıkacaktır, hangi şekilde bağlıysanız onun üzerinde işlem yapacağız, Kablolu ise Ethernet ya da Yerel ağ  bağlantısı yazar Kablosuz ise Wi-fi ya da Kablosuz ağ bağlantısı yazacaktır.
    • Hangi şekilde bağlıysanız sağ tıklayıp özellikler butonuna tıklayın, çıkan ekrandan İnternet Protokolü Sürüm 4 (TCP/IPv4)  yazan seçeneğe çift tıklayın.
    • Ip ve DNS değiştireceğimiz ekran bu, burada ip nin otomatik olmasına özen gösterin, dns de birşey yazmıyorsa değer girişi için Aşağıdaki dns sunucu adreslerini kullan seçeneğini seçin.
    • Ağ Bağlantıları, Dns Değiştirme
    • İlk satıra; 195.175.39.39 ikinci dns satırına ise 195.175.39.40 yazın ve tamam butonuna basarak kaydedin.
    • Ağ bağlantınızın tekrar tetiklenmesi için ağ bağlantısına sağ tıklayıp devre dışı bırak seçeneğini seçtikten sonra tekrar sağ tıklayıp etkinleştir demeniz gerekebilir.
    • Bu şekilde büyük ihtimalle sorun giderilecektir.
    • Eğer giderilmezse çağrı merkezi destek hattımızı arayabilirsiniz.
  • Cevap Hayır ise; kaynakta yani modemde sorun vardır, modem kurulu olmayabilir ya da hatta sinyal olmadığından ip alamıyor olabilirsiniz.
    • Modem kurulumu kontrolü; Eğer modem kurulu değilse modem ayarlarına girerek modemi kurmanız gerekiyor, bunun için eğer adsl kullanıcı adı ve şifrenizi biliyorsanız kurulumda daha hızlı bir sonuç almak için isterseniz çağrı merkezimizi arayabilirsiniz. Modem kurulumu konusunda rehberlik edebilmesi adına  Modem Kurulumu nasıl yapılır? adlı makalemizi okuyabilirsiniz.
    • Modem ışıkları kontrolü; Modeminizin ADSL ışığı ya da DSL ışığı yanmıyorsa büyük olasılıkla modeminize internet sinyali gelmiyor demektir. Bu şekilde modem kurulu ve ayarları tam olarak yapılmış olsa da modem ip almayacaktır ve internet erişimi sağlanamayacaktır.
  • İnternet erişimi sorununuz yukarıdaki kontrolleri yapmanıza rağmen çözülmüyorsa CallFix Teknoloji Destek hattını arayabilirsiniz.

CallFix Teknoloji Destek ve Danışmanlık Hattı


Kablosuz Ağ Ayarlama & Modem Arıza Giderme Hizmeti