Blog

Xbox 360 Bu İçerik İçin Bir Lisans Yok Hatası ve Çözümü

Xbox 360 kullanıcılarının disk içerisinde oynatılmak istenen videoyu çalıştırdıktan sonra ortaya çıkan ‘Bu içerik için lisans yok hatası ve çözümü konusunu sizler için derledik.

 

Xbox 360 kullananlar medyalarında bulunan videoyu oynatmaya çalıştıklarında ‘Bu içerik için lisans yok.’ sorunu ile karşılaşıyor videoya olan erişimleri kısıtlanıyor. Eğer sizler de bu tarz bir sorun yaşıyorsanız aşağıdaki adımları uygulayarak sorunu çözmeyi deneyebilirsiniz.

Xbox 360 Bu İçerik İçin Bir Lisans Yok Hatası Sebebi

Ortaya çıkan bu hata, ürüne okutulmak istenilen medyanın lisansı konsol üzerine tanımlanmadığından dolayı oluşur. İlgili video formatı bilgisayar veya başka bir üründe kapatılmıştır. Bu yüzden için sizlere birkaç çözüm adımından sorunu nasıl çözebileceğimize dair bilgiler vereceğiz.

 

 

Xbox 360 Bu İçerik İçin Bir Lisans Yok Hatası Çözümü

Ortaya çıkan bu hatayı düzeltmemiz için aşağıdaki çözüm adımlarını deyebilirsiniz.

1-) Biçim Desteklenmemesi

Oyun ve DVD medyaları biçimi XBOX 360 tarafından desteklenmiyor ise sorun yaşanır. Disk içerisinde yer alan dosyanın biçimi sırası ile AVI, H.264, MPEG-4 Part 2 ve WMV (VC-1) şeklindedir. Bu biçimlerden herhangi biri disk içerisinde yer almıyor ise böyle bir hata alabiliriz.

 

2-) Dijital Hak Yönetimi Tarafından Korunması

İçerik Dijital Hak Yönetimi tarafından korunuyor ise bu tarz bir sorun yaşanır. Bunun sebebi diskte bulunan dosya sadece bilgisayar veya vb cihazlarda çalışmak üzere lisanlanmıştır. Bu adımda hiçbir yöntem işe yaramaz.

3-) Xbox Live Bağlantınızı Kontrolü

Xbox Live bağlantınızda oluşan bir takım sorunlar bu gibi hatalarla karşılaşmamıza sebep olur. Bu adımda Xbox Live bağlantımızı kontrol edip sorunun sebebini anlayabiliriz.

  • Oyun kumandanızda bulunan Xbox tuşuna basın.
  • Açılan ekranda yer alan Profil ve sistem seçeneğini tuşlayın.
  • Gelen menüde bulunan Ayarlar‘ı seçerek Genel’e tıklayın.
  • Son adımdaki ekranda yer alan Ağ ayarları simgesine basın ve Ağ bağlantısını test et seçeneğini tuşlayın.

Bu işlemlerin ardından ağ bağlantınızı kontrol ediniz.

4-) Xbox Live Hizmetini Kontrolü

Xbox Live sunucusunda gerçekleşen bakım çalışmaları bu tarz problemler karşılaşmanıza sebep olur. Bunun için Xbox Live Hizmetini kontrol ediniz. Eğer kesintiler olduğu görülürse, sorunun ne zaman giderileceği hakkında belirli bir tarih aralığı da verilecektir.

 

 

5-) Xbox Live Oturumunuzu Açın

Açmaya çalıştığınız oyunu, medyayı veya uygulamayı Microsoft Store üzerinden edindi iseniz, satın aldığınız Microsoft Store hesabınıza bağlı oturum açmanız gerekir.

Konsolda herhangi bir oturum açtıysanız:

  • Gamepad üzerinde yer alan Xbox tuşuna basın.
  • Gelen ekranda yer alan Profil ve sistem‘i seçin ve Ekle veya değiştir menüsüne gelin.
  • Bu işlemin ardından sonraki ekranda yer alan Yeni ekle‘ye basın ve menüde görünen yönergeleri takip ederek hesabınızda oturum açın.

Konsolda herhangi bir oturum açılmadı ise:

  • Ana ekranda direkt olarak çıkan Yeni ekle‘yi seçin ve sonrasında ekrana gelen yönergeleri takip ederek hesabınızda oturum açın.

Bu işlemin ardından uygulamanızı ve oyunu açarak sorunun devam edip etmediğini kontrol ediniz.

Konu hakkında destek almak için 11858'i arayabilirsiniz.
TIKLA ARA