Siz değerli makale okuyucularımızla bu yazımızda ‘Tenda V300′ modem için kurulum işlemlerini yazılı ve görsel olarak paylaşacağız.
‘Tenda V300’ modem kurulumuna başlamadan önce kablo bağlantılarının doğru yapıldığından emin olmamız gerekir. Modem arayüzüne girip kablolu ve kablosuz ağ ayarlarını yapılandırabilmemiz için modem ve bilgisayar arasına Ethernet kablosunu doğru bir şekilde bağlamamız lazım. Kablo bağlantılarının kontrolünü sağladıktan sonra işlemlerimizi yapmaya başlayabiliriz.
- Bilgisayarımızdan bir web sayfası açıp, adres satırına 168.1.1 yazdıktan sonra Enter tuşuna basıyoruz.
- Sonra karşımıza ‘Kullanıcı Adı’ ve ‘Şifre’ isteyen bir sayfa ve pencere gelecektir.
- Daha sonra ‘Kullanıcı Adı’ ve ‘Şifre’ kutucuklarına küçük harflerle ‘admin’ yazıp ‘Giriş Yap’ butonuna tıklıyoruz.
- Modem arayüzüne girdikten sonra karşımıza ‘Tenda V300′ kurulumu sayfası gelecektir.
- Bu sayfadan modem kurulumu işlemlerimizi gerçekleştireceğiz.
‘Link Türü:’ kısmında, internet hattınızın altyapısına göre ‘ADSL’ veya ‘VDSL’ seçeneklerinden birini seçiyoruz.
‘Bağlantı Türü:’ kısmında ‘PPPoE’ seçeneği seçiniz.
‘Otamatik Vlan Taraması:’ seçili değilse, kutucuğa bir defa tıklayarak etkin hale getirelim.
‘Kullanıcı Adı:’ ve ‘Şifre:’ kutucuklarına ise internet servis sağlayıcınızın (ISS) size vermiş olduğu ADSL/VDSL Kullanıcı Adı ve Şifre bilgilerinizi girmeniz gerekmektedir.
‘Kablosuz Etkin:’ seçeneği seçili değil ise, kutucuğu seçerek etkin hale getirelim; aksi halde Wi-Fi (kablosuz) olarak internet erişimi yapamazsınız.
- ‘Kablosuz SSID:’ kutucuğuna, Türkçe karakter ve boşluk kullanmadan bir kablosuz ağ ismi girmeniz gerekmektedir. Bu isim ‘Tenda V300′ modeminizin kablosuz olarak bağlanacağınız cihazlarda görünecek olan kablosuz ağ ismidir
‘Kablosuz Anahtarı:’ kutucuğuna da, en az 8, en fazla 64 karakterden oluşan, Türkçe karakter içermeyen bir kablosuz ağ şifresi girelim.
‘Tenda V300’ modeminizin WAN/ADSL kurulumunu ve kablosuz ayarlarını gerçekleştirdik. Modeminize kablolu veya kablosuz olarak bağlanıp internetinizi kullanabilirsiniz.
Hala internetinizde sorun yaşıyorsanız ADSL kullanıcı bilgilerinizde hata olur. Operatör kaynaklı bir sorun yaşıyor olabilirsiniz; bu durumda internet servis sağlayıcınızla (ISS) görüşme sağlayabilirsiniz.
İnternetinizde iyi gezintiler dileriz..