Günümüz dünyasında en çok kullanılan ve giriş yapılan sosya medya ağı Facebook’ta, reklam hesabında nasıl kural oluşturma sizlerle paylaşacağız.
Hayatımızın her alanında yer edinmiş olan Facebook, getirdiği yenilikler ve uygulamalarındaki güncellemelerle vazgeçilmez olduğu ispatlamaya devam ediyor. Hemen hemen her kesimden insanın çoçuğuyla-yaşlısıyla, erkeğiyle-kadınıyla herkesin kendi Facebook hesaplarında bir sayfa bulunmaktadır. Oluşturulan sayfaların daha geniş kitlelere yayılması ve popüler bir sayfa halini alabilmesi için birçok kullanıcı reklam vermektedir. Verilen reklamlar sonrasında kuralların olmaması, sayfanın geniş kullanıcı kitlesine yayılmasında sorun çıkar.
Bu problemin yaşanmaması adına araştırmalarımızı sizler için gerçekleştirmiş bulunmaktayız. Aşağıdaki adımları izlemeniz halinde Facebook Reklam Hesabında Kural Oluşturma işlemlerini sağlayabilirsiniz.
- Facebook Reklam Hesabında Kural Oluşturma işlemlerimiz için ilk olarak Facebook hesabına giriş gerçekleştiriyoruz. Daha sonrasında tarayıcının adres satırını temizleyerek “www.facebook.com/manage” yazdıktan sonra Enter’a basıyoruz.
- Sonra karşımıza gelen sayfadaki menülerden “Otomatik Kurallar” menüsüne tıklıyoruz.
- Daha sonrasında gelen sayfanın sağ üst tarafında bulunan “Kural Oluştur” butonuna tıklıyoruz.
- Sonra Facebook Reklam Hesabında Kural Oluşturma işlemlerimize devam ederken “Kural Oluşturma” başlığı altında gelen sayfadaki bilgilerin girişini aşağıdaki şekilde sağlayabilirsiniz.
- Daha sonra “Kuralları Şunlara Uygula:” bölümünün karşısındaki alana, hangi uygulama için kural koymak istiyorsanız, ona göre tercihinizi yapılandırabilirsiniz.
- Sonra “Eylem:” alanını da yine tercihinize göre belirleyebilirsiniz.
- Daha sonra “Tarih Aralığı:” alanı kendiliğinden gelecektir. Değiştirmek istiyorsanız tercihinize uygun bir tarih seçebilirsiniz.
- Sonra “Kural Adı:” Sizlerin belirleyeceği bir isim olacaktır.
- Bu işlemleri sağladıktan sonra ekranın alt tarafında yer almakta olan “Oluştur” butonuna tıklıyoruz.
- Facebook Reklam Hesabında Kural Oluşturma işlemlerimizi tamamladıktan sonra karşımıza “Kural Oluşturuldu” başlığı altında bir pencere gelecektir.
- Bu pencereden çıkışı, alt tarafta bulunan “Kapat” butonuna tıklayıp gerçekleştirebilirsiniz. İşlemlerimiz bu kadar; kural oluşturma işlemlerimizi sağlamış bulunmaktayız.
Özet
Facebook Reklam Hesabınızda kural oluşturmak, reklam kampanyalarınızı ve hesap etkinliklerinizi otomatik olarak izlemek ve belirli şartlar karşılandığında uyarılar veya otomatik eylemler oluşturmak için oldukça faydalıdır. İşte Facebook Reklam Hesabınızda kural oluşturmanın adımları:
- Facebook Reklam Yöneticisine Giriş Yapın: Tarayıcınızı açın ve Facebook Reklam Yöneticisi hesabınıza giriş yapın.
- Reklam Hesabınızı Seçin: Eğer birden fazla reklam hesabınız varsa, sol üst köşede bulunan menüden hangi hesabı kullanmak istediğinizi seçin.
- Ayarlar Menüsüne Gidin: Sağ üst köşede bulunan dişli simgesine tıklayın ve açılan menüden “Reklam Hesabı Ayarları”nı seçin.
- Kural Bölümüne Girin: Sol menüde “Otobiyografi” bölümünü bulun ve altında “Kurallar”ı seçin.
- Kural Oluşturun: “Kural Oluştur” düğmesine tıklayarak yeni bir reklam kuralı oluşturun.
- Kural Koşullarını Belirtin: Kural oluşturma ekranında, “Etkinlik” ve “Şartlar” bölümlerini doldurun. Bu bölümlerde belirli bir etkinlik türünü (örneğin, harcama artışı) ve bu etkinlikle ilişkilendirilmiş şartları (örneğin, harcama yüzdesi artışı) belirtmelisiniz.
- Kural Eylemini Belirtin: Şartlar belirlendikten sonra, bu şartlar karşılandığında neler olması gerektiğini belirleyin. Bu adımla ilgili seçenekler aşağıdaki gibi olur:
- Bildirimler: Belirli bir şart karşılandığında size bir bildirim gönderilmesini isteyebilirsiniz.
- E-posta Bildirimi: E-posta yoluyla uyarılar almayı tercih edebilirsiniz.
- Kampanyaları Otomatik Durdur: Belirli bir şart karşılandığında reklam kampanyalarını otomatik olarak durdurabilirsiniz.
- Özel Kural Eylemleri: İhtiyacınıza göre özel kural eylemleri oluşturabilirsiniz.
- Kuralı Kaydedin: Tüm ayarları belirledikten sonra, “Kuralı Kaydet” veya benzeri bir düğmeyi tıklayarak kuralı oluşturun.
Artık bu kural, reklam hesabınızdaki etkinlikleri izleyecek ve belirttiğiniz şartlar karşılandığında belirlediğiniz eylemleri gerçekleştirecektir. Bu, reklam kampanyalarınızı daha etkili bir şekilde yönetmenize yardımcı olabilir.